רחוב מבצע הראל ראשון לציון
"רכשתי את הבית לפני 15 שנה, מה רוצים ממני עכשיו?"

לפתע בהפתעה חוב של אלפי שקלים לעירייה ועיקול חשבון הבנק

דפנה פתיחה הופתעה לגלות בתיבת הדואר שלה חוב בדבר "כבישים ומדרכות", לאחר חודשיים כבר הוטל עיקול על חשבון הבנק שלה

פורסם בתאריך: 15.5.18 16:57

הפתעה הגיעה לתיבת הדואר של דפנה פתיחה מנווה ים, תשלום חוב בדבר "כבישים ומדרכות" נכתב במכתב. פתיחה גרה באותו הבניין כבר 15 שנה, משלמת ארנונה ומים בזמן, לעולם לא צברה חוב, והנה להפתעתה קיבלה דרישת חוב על סך 3186 שקלים.

"לפני כמה חודשיים קיבלתי לתיבת הדואר תשלום חוב "כבישים ומדרכות", מכיוון שאני עובדת סביב השעון, ואין באפשרותי להגיע לבניין העירייה, התחלתי להתקשר ולעבור ממחלקה למחלקה, חצי מהטלפונים לא עונים, ומי שכן עונה מבקש שאגש לעירייה, מספרת פתיחה, "מפאת חוסר זמן, הדבר פרח מראשי, עד שלפתע קיבלתי עיקול לחשבון הבנק. הדבר הרתיח אותי, מדוע אין מענה לכך בטלפון? הסבר הגיוני על מה הפעם העירייה רוצה כסף? האם המדרכה והכביש בבעלותי? דבר הזוי כזה עוד לא שמעתי, זה לא תשלום ארנונה או מים שזה לגיטימי, תוקעים לך כזה חוב, המצאה, ועכשיו לכי תרוצי אחרי זה ותנסי להבין".

 

האם ביררת אם עוד שכנים קיבלו דרישה דומה לתשלום חוב כזה?

"דיברתי עם עוד שכנה שאמרה שגם היא קיבלה זאת", טוענת פתיחה, "וממעט המידע שהיא קיבלה, הבנתי שהקבלן שמכר לנו את הדירות לפני 15 שנה, חרג מעט במידות גדר הבניין ועכשיו מפילים על הדיירים את תשלום האגרה. אם מצב זה יתברר כאמת זו הונאה, כי את הכסף הזה צריך להוציא מהקבלן ולא מהאנשים הפרטיים ששילמו את מלא הכסף לקבלן שגם ככה העשיר את כיסו".

תגובת העירייה: מדובר בחריגת בניה ללא היתר בניה שאותרה בנכס של הפונים. כל בניה נוספת, גם אם אינה בהיתר, טעונה תשלום היטלי פיתוח. למרות שנשלחו דרישות לתשלום מאז 2016 ועל אף פנייתם למניב ב-2017 והסבר שקיבלו בעניין, נמנעו הפונים מלהסדיר את החוב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר