קרטונים אילוסטרציה שאטרסטוק
אילוסטרציה שאטרסטוק

זרקו קרטונים לפח ובכל זאת קיבלו דו"חות בגובה מאות שקלים

שתי תושבות ראשון לציון שזרקו קרטונים של רשתות השיווק עם שמם וכתובתן, טוענות כי פקחי העירייה לא מפעילים שיקול וכותבים דו"חות גם אם נעשה שימוש חוזר בקרטונים

פורסם בתאריך: 15.5.18 14:24

טל סלע ומור ביטון, הן שתי תושבות ראשון לציון שמרגישות שנפלו קורבן לקופה הציבורית וקיבלו קנס גבוה ללא שום סיבה, לטענתם פקחי העירייה מחלקים דו"חות ללא הבחנה וללא שיקול דעת.

"ב-18 בדצמבר הזמנתי משלוח קניות מרשת שופרסל", מספרת טל סלע תושבת ראשון לציון, "בשעות הערב הוא הגיע, סידרתי את הקניות ובעלי פינה את הארגזים לחדר אשפה, חלפו להם שבועיים וב-30 בדצמבר אני פותחת את תיבת הדואר וחשכו עיני, אני מגלה קנס על סך 730 שקלים בשל השלכת פסולת בסמוך לבניין שהוא לא שלי, אלה שני בניינים ממני, הארגזים היו שם, אבל לא אני הנחתי אותם, כנראה שמישהו לקח אותם מחדר האשפה של הבניין שלי, השתמש בהם וזרק אותם, ומה שאינני מבינה, האם כך סתם לתת דו"ח בלי שראו אותי מבצעת אותו? האם לפקח אין שיקול דעת לפני שנותן את הדו"ח? מדובר ב-730 שקלים, סכום שערורייתי, האם על סמך מדבקה ותאריך מלפני שבועיים מסיקים שזו אני? הגשתי ערעור לחברה לביטחון עם כל האסמכתאות, של תאריך הקניה ותאריך הדו"ח שהוא כמעט שבועיים לאחר מכן, ואחרי כמה חודשים קיבלתי תשובה שהערעור נדחה ושאני יכולה להישפט, כמה עצוב שכך פני הדברים".

 

מור ביטון תושבת נוספת בעיר גם עברה מקרה דומה בדיוק רק הפעם עם הזמנה של רשת 'ויקטורי', "הגיעה המשלוח ובעלי הוריד את הארגזים למטה", היא מספרת, "הוא לא רק הכניס אותם לפח, אלא ממש פירק אותם, וזרק את הקרטונים, אחרי שלושה ימים ראיתי אותם מחוץ לבניין ודו"ח אצלי בתיבת דואר על סך 730 שקלים, כמובן שפניתי לערער, וביקשתי שלפחות יפתחו את המצלמות שיש ברחוב, הרי בכל מקום היום בעיר יש מצלמות, העירייה כל כך מתגאה בהן, אז שיבדקו ויראו מי זרק את הארגזים, מי פתח אותם, השתמש בהם וזרק לאחר השימוש. אני בעד סדר ציבורי", טוענת ביטון, "אבל עם טעם וגבול, אם ראו מישהו זורק זבל שיתנו לו דו"ח אדרבא, אבל שיפעילו גם שיקול דעת ויבררו קצת לפני מתן הקנס, אנשים עובדים קשה בשביל הכסף, מה שבטוח אני ממליצה לכולם להוציא תמיד את המדבקות לפני שזורקים את הקרטונים, כי עוגמת הנפש הטרטור וחוסר האונים מול אטימות העירייה היא בלתי נסבלת".

תגובת העירייה: פקחי יחידת האכיפה מבצעים בדיקות ומצליבים מידע בטרם רישום הדו"חות וזאת על מנת לשייך את הפסולת למשליכים. הפונים הגישו ערעור שנדחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר