זכרון בסלון
חשוב לשמוע את העדויות ממקור ראשון. זכרון בסלון

זיכרון בסלון בראשון לציון:לשמוע את ניצולי השואה בעיר

בערב יום השואה יתכנסו אנשים פרטיים בקבוצות אינטימיות לשמוע עדויות של ניצולי שואה. פגשנו את מארגנות המיזם כדי להבין את ההשפעה שלו על הציבור בישראל

פורסם בתאריך: 8.4.18 11:50

"אין לנו ארץ אחרת, צריך לשמור עליה מכל משמר ושלא יחזרו מקרים כאלו ממקום של חולשה, כי אז היינו חלשים, צריך שכולם ישמעו ויראו את הזוועות כי לא נשאר הרבה שנים לעדויות כאלו", כך אומרת רחל אלגרבלי תושבת ראשון לציון שאירחה בערב יום השואה בסלון ביתה בשנה שעברה, שתי ניצולות שואה שסיפרו לחמישים נוכחים עדויות מזעזעות ממקור ראשון.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"זיכרון בסלון" הוא מיזם שפועל בארץ משנת 2011. בערב יום השואה מתאספות קבוצות של ישראלים ובצורה אינטימית משוחחים ושומעים עדויות ממקור ראשון. בראשון לציון פועל המיזם שנה שניה, והרעיון הוא להפגיש את הדור הראשון של השואה עם הדור השלישי והשני בצורה אינטימית ובפאנל שונה מהרצאה פרונטלית המונית. במסגרת "זכרון בסלון" אנשים פרטיים מארגנים ערבי זיכרון עצמאיים בקהילתם, זה יכול להיות סלון ביתם או בחדר במתנ"ס, מבנה הערב מורכב משלושה חלקים: שיחה עם איש עדות, קטע מעבר ןלאחר מכן דיון על השואה והרלוונטיות שלה להווה. חברי "מיזם זיכרון" בסלון מסייעים למארגן האירוע לצקת תוכן באמצעות מערך המצוי באתר, מקשרים אותו לאיש עדות שיבוא לדבר באירוע ומסייעים בארגון הערב, אלגרבלי שבשנה שעברה אירגנה ערב כזה בסלון ביתה מתרגשת ומספרת,"אין עין שנשארה יבשה בסוף הערב, מנוער למבוגרים, לרגע אחד כולנו היינו גוף אחד עם רגש אחד, בנוסף שמרתי על קשר עם שתי הניצולות שהגיעו ונרקמו יחסי חברות".

ציפי דיק המנהלת את עמותת "יש" לניצולי שואה, ניהלה את המיזם בשנה שעברה, "הגיעו אלי לעמותה עם הרעיון של "זיכרון בסלון", וחשבנו על שיתוף פעולה כאשר אני אתווך בין הניצולים שבעמותה לבין הפרויקט, כמובן שהרמתי את הכפפה ובעזרת רז קינסטליך ועידן מזרחי שאירח אותנו ב"אספרסו בר", הצלחנו להפוך את הערב למשמעותי עם שתי עדויות של ניצולים והרבה אנשים בכל הגילאים כולל בני נוער. צריך להבין שהדור הצעיר צמא לאינפורמציה וכאשר זה מגיע ממקור ראשון זה יותר מושרש ומשפיע, וכשזה בקבוצה קטנה ההשפעה הרבה יותר משמעותית."

לאנשים שמעוניינים לארח יכולים ליצור קשר באתר הפרויקט: https://www.zikaronbasalon.com

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר