זרימת צינור ביוב מול חוף פלמחים
זרימת צינור ביוב מול חוף פלמחים

צפו: ביוב זורם אל חופי פלמחים

פורסם בתאריך: 22.3.18 13:24

חוף פלמחים הוא אחד החופים הפראיים האחרונים במדינת ישראל וככזה הוא הוכרז כגן לאומי. בחוף תמצאו בתי גידול יחודיים לצבי ים, בעלי חיים אחרים כמו תנים, שועלים וחזירי בר וכמובן צמחיה מגוונת. לכן מכעיס ובלתי יאמן, שדווקא פה מזרימים מי ביוב בצינור שפולט אותם קילומטרים ספורים מהחוף, מי ביוב שכמובן מגיעים לחופים רבים בראשון לציון ואף לבת ים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

דרור דדון וגיסו, הם שני דייגים והם זועמים. השניים, שעובדים על ספינת דייג, תיעדו כיצד צינור של השפד"ן הזרים ביוב מול חוף פלמחים. כשניסו לברר מדוע זה קורה, נדהמו לגלות כי הצינור פשוט צף על פני הים בגלל פגיעה מצד דייג במכמורת (סירת דייג שגוררת רשת על פני קרקעית הים) כשבשגרה הביוב זורם לכאורה מהצינור לקרקעית. "זה משנה אם רואים את הביוב זורם או לא? " טוען דדון, "אנשים צריכים להבין ששלושה וחצי קילומטר מהחוף הם שוחים בתוך ערימה של חרא" הוא תוקף ולא מהסס להשתמש במילים קשות.

צפו בצינור הביוב קילומטרים ספורים ולאחר מכן במיקום הסירה במדויק

"הדבר שהכי מקומם הוא שהמשרד לאיכות הסביבה, לאחר פניה אליהם, אמרו שהצינור התרומם בגלל דייג ממכמורת ושהם צריכים לתקן אותו ולהכניס אותו חזרה לים", טוען דדון. "אני באמת שואל, זה משנה אם רואים את הצינור או לא? או שזה משנה מה נכנס אלינו לים? הכתם קיים כל הזמן בחוף פלמחים והוא מתפרש על שטח של קילומטר".

לדברי דדון, "יש מספיק פתרונות יצירתיים מה לעשות עם המים המזוהמים, אבל אף אחד לא יודע שמזרימים אותם לים, אז הם פשוט מחזירים את הצינור לקרקעית ובזה חוזר השקט. לעצום עין על דבר כזה הוא פשע. גם במקרה של החזרת הצינור לקרקעית הכתם נשאר, אי אפשר לעבוד על האנשים".

הדס לובינב אקולוגית במכון לחקר הימים מסבירה, "צריך להבין שהזבל והביוב לא נעלמים, הם צריכים להגיע בסופו של דבר לאן שהוא, הביוב שנשפך מהצינורות בפלמחים נקרא "בוצה" ולפני שהוא נשפך לקרקעית הים הוא עובר טיהורים והתפלות, אז נכון שבאזור שהצינור נשפך ברדיוס של 200 מטר יש כתם שחור, אבל זה מאוד מקומי, במרץ 2017 הפסיק השפד"ן להזרים את הכמות העיקרית לים והכמות שהם מזרימים לשם היום היא מאוד זניחה ורוב הטיפול מתרחש ביבשה. אנחנו עובדים ועושים הרבה דגימות לראות שהכל תקין, אבל זה המצב וצריך להבין שכמה שאנחנו מנסים למזער נזקים עדיין זה ביוב שנשפך לים".

תגובת המשרד לאיכות הסביבה תובא לכשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סביבה

    בשפדן אומרים שלא זורמת בוצה לים יותר בגלל המעכלים האנארובים כנראה שהם מזרימים עדיין בכל זאת ביוב לים צריך להפסיק הזרמת ביוב בכלל לים כמו מדינת עולם שלישי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר