דר שוש נחום
עוזבת מערכת חינוך משגשגת. ד"ר שוש נחום (צילום: יח"צ)

אחרי זינוק הניגשים לבגרות: ראש מינהל החינוך עוזבת את תפקידה

ד"ר שוש נחום שהביאה את תלמידי ראשון לציון להשגים, תמונה לסמנכ"ל בכיר במשרד החינוך. כעת ינסו למצוא בעירייה מחליף לנעליה הגדולות

פורסם בתאריך: 20.3.18 12:36

"אין לי ספק שהיא תהווה תרומה עצומה לילדי המדינה כולה"- כך ציין ראש העיר דב צור בדברי הברכה שלו על עזיבתה של של ד"ר שוש נחום את מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון ומעברה לתפקיד סמנכ"ל בכיר וראש מינהל פדגוגי במשרד החינוך.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

ד"ר שוש נחום (51), ראש מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון בשבע שנים האחרונות, נבחרה  כאמור לתפקיד סמנכ"ל בכיר וראש המינהל הפדגוגי במשרד החינוך. ד"ר נחום היא בעלת דוקטורט מהמחלקה להיסטוריה כללית באוניברסיטת בר אילן. היא בעלת תואר שני ותואר ראשון, מהמחלקה להיסטוריה כללית, מטעם אוניברסיטת בר-אילן. כמו כן, נחום בעלת תעודת הוראה במסלול על יסודי, ובוגרת התכנית האקדמית הדו-שנתית להכשרת מנהלים במכללת בית ברל.

במהלך שבע השנים שנחום איישה את תפקידה, נרשמו הישגים חסרי תקדים במערכת החינוך העירונית. אחוז הזכאות בשנה החולפת עמד על 76.6%, הגבוה מבין שמונה הערים הגדולות בישראל. ההישג מתעצם עוד יותר כאשר רק לפני תשע שנים עמד אחוז הזכאות לבגרות על 61.63% ומאז הוא עלה בקביעות,  למעשה חצי מהתיכונים בעיר חצו את רף 90% זכאות לבגרות, כאשר שניים מהם עברו את רף ה-98% זכאות.

בתחום הנשירה, מערכת החינוך בראשון לציון נלחמה על כל תלמיד והעיר ניצבת כיום על אחוז הנשירה הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות שעומד על 0.65% בלבד.

הישג נוסף נרשם במסגרת תוכנית משרד החינוך "לתת חמש" לעידוד תלמידים לגשת לחמש יחידות בבגרות למתמטיקה. ראשון לציון כיכבה בערים שהציגו זינוק במספר הניגשים. בשנה האחרונה 25% מתלמידי י"ב נבחנים בחמש יחידות מתמטיקה וזאת לעומת 17% בשנה שעברה.

 

ראש העירייה, דב צור, בירך את נחום על היבחרה ואמר "אנו מאחלים לד״ר שוש נחום הצלחה רבה. אנו רואים בבחירתה אישור להצלחה הגדולה של מערכת החינוך בראשון לציון שבראשה עמדה בשבע השנים האחרונות. אין לי ספק שהיא תהווה תרומה עצומה לילדי המדינה כולה".

בעברה, נחום שימשה משנת 2009 כמנהלת אגף החינוך העל יסודי בפתח תקווה. במסגרת התפקיד רשמה לעצמה הישג בלתי מבוטל של העלאת אחוזי הזכאות לבגרות בשיעור של 5.34% בשנה.

עוד בעברה, ניהלה נחום במשך 3 שנים את התיכון החדש על שם אילן רמון בהוד השרון ואת התיכון העירוני על שם בגין בראש העין במשך 5 שנים. לפני כן, שימשה כמורה בכירה, חברת הנהלה בכירה, רכזת שכבה ורכזת בית ספרית בבית הספר התיכון על שם ברל כצנלסון בכפר סבא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר