ילד משחק כדורסל
לומדים לשחק ביחד וניהנים מהמשחק (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

"כשהוא משחק הוא מאושר": קבוצת הכדורסל שמעניקה חיוך לילדים עם צרכים מיוחדים

קבוצת כדורסל לילדים עם צרכים מיוחדים הוקמה תחת מכבי ראשון לציון, הדגש הוא על פיתוח יכולות משחק מאשר עקרון התחרותיות

פורסם בתאריך: 20.3.18 11:47

"בני בן התשע הוא ילד עם צרכים מיוחדים", כך מספרת חן קרופניק, ממקימי "לשחק ביחד", קבוצת כדורסל לילדים עם צרכים דומים, "וכשהוא עולה למגרש ומשחק, אני רואה ילד מאושר שלומד להתמודד עם אכזבות והצלחות, לשחק בקבוצה וביחד, פשוט ילד שמח".

הפיילוט הראשון של "לשחק יחד" הוקם ביבנה תחת "אליצור יבנה", ומגיע כעת גם לראשון לציון. בדצמבר הוקמה ביבנה קבוצה של תשעה ילדים, שמודרכת על ידי מאמן שהוא גם מטפל רגשי ומעביר חוגים של ספורט טיפולי. הקבוצה נפגשת ככל הקבוצות, יש לה מדים והיא חלק ממחלקת הספורט בעיר, אך להבדיל משאר הקבוצות, הדגש באימונים הוא יותר על פיתוח יכולות ומשחק חברותי מאשר לימוד החוקים ותחרותיות.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

את הרעיון הגה ערן פלוטקין שאחראי על הקמת מ.כ נווה הדרים ומיוזמי הליגה למתנ"סים, במטרה להקים קבוצת כדורסל בה המשחקים הם משחקי ידידות ללא ידע קודם של ילדים משולבים. "כל הפרוייקט הזה הוא בהתנדבות מלאה", אומר פלוטקין, "ואני מביא את הידע המקצועי בכדורסל". אל הפרויקט חברה עינת נוסבאום רוסשפה, בלוגרית ומרצה ואמא לשני ילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים במסגרת רגילה, וגם עמותת "ביחד'" שמשלבת ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה, הצטרפה למיזם ותלווה את הקבוצות בכל הארץ.

"המטרה היתה להקים קבוצה של ילדים בכיתות א'-ו' אשר אינם משחקים בקבוצות מקצועיות" מספר פלוטקין, "ילדים שמעוניינים להגיע לשחק משחק ידידותי וחברי וללמוד תוך כדי את חוקי המשחק ואף להשתתף בטורנירים. כמו כן למצוא מסגרת לילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים במסגרת החינוך הרגיל וילדים "נורמטיביים" אשר אינם מוצאים את מקומם בקבוצות הרגילות. בראשון לציון הרים את הכפפה אייל מושיוב, המשנה לראש העיר וסייע בחיבור למנכ"ל מכבי ראשון גלעד זיו אשר החליט לפתוח קבוצה בעיר שתתנהל באופן דומה לקבוצה ביבנה. זו הקבוצה השנייה שתפעל בארץ ואנו מקווים שיבואו עוד רבות אחריה".

.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר