ליאל אבן זהר

מ"מ ראש העירייה ליאל אבן זהר: "אנחנו לוקחים אחריות על ביטחון הילדים"

מחזיקת תיק החינוך אמרה בוועידת החינוך של ערי ישראל "יש שאלה של מי האחריות – מאז ומעולם של ההורים ואז יום אחד באה המדינה ואמרה האחריות היא שלי"

פורסם בתאריך: 25.8.19 19:48

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, אמרה הערב (ראשון) בוועידת החינוך של ערי ישראל המתקיימת בראשון לציון כי "אני רוצה לומר כמה דברים על חינוך, יש שאלה של מי האחריות – מאז ומעולם של ההורים ואז יום אחד באה המדינה ואמרה האחריות היא שלי, אנחנו ניקח את האחריות ונחנך את הילדים כדי שילמדו לקרוא ולהיות אזרחים טובים".

ועידת החינוך התקיימה באודיטוריום במתנ"ס רמת אליהו בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו, לקראת פתיחת שנת הלימודים לוקחים חלק מובילי החינוך בראשון לציון, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד. הועידה עסקה בשינויים צפויים בשנת הלימודים הקרובה, בטלפונים הניידים שייתכן כי יצאו מכיתות הלימוד, על שמירת על ילדי הגנים והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אבן זהר הוסיפה כי "אני לא רואה איך נוכל להפריד את האחריות ההורית. האחריות של העיר היא יצירה חדשה של עשרות שנים. מדובר על אחריות חיוביות כי הקשר ביו ערים לתושבים הוא חשוב". לדבריה, "לקחנו אחריות על מעונות היום לפני עשור ובדרך הטבע אנחנו לוקחים אחריות על ביטחון הילדים וגם על סוגיות כמו הסלולארי, וכן או לא מצלמות. דברים שהיו צריכים להיות נחלת ההורים הפכו לנחלת העיר".

"הייתי רוצה לעסוק בשאיפות, החלום הוא שאנחנו ניכנס לבית הספר של העתיד והילדים ימצאו שם את עצמם יושבים על הפופים והשטיחים ואיש איש ילמד לפי דתו ושיטתו כי שם העתיד ואנחנו מוצאים את עצמנו מדברים על דברים בסיסיים כמו ביטחון ומצלמות", הוסיפה אבן זהר.

אבן זהר אמרה כי "פנינו להתאמת מערכת החינוך למציאות והיא משתנה, זה לא כמו בתי הספר לפני 200 שנים אלא בראייה של היום. אנחנו לכאורה אנחנו עומדים מול הטכנולוגיה והיא פה – בלתי ניתנת לעצירה, כדי להתאימה למערכת החינוך צריך להסתכל על המציאות. אדם שלומד היום משהו לא יוכל להשתמש בו מחר. אנחנו חיים בעולם של מכוניות מירוץ כשחלק מאיתנו מחזיקים בהשכלה של עגלונים, ואנחנו צריכים ללמד אותם כל פעם להתסכל על מה שקורה".

"תפיסת העולם שלי אומרת שאנחנו חייבים לקחת אחריות, קשב אהבה והכלה. אנחנו צריכים לכוון אל הלא נודע, עם מנה גדושה של סקרנות. בחמש-שש השנים הקרובות אתם תראו זה דגש מאוד גדול על נושא העתיד. במקום ציונים אנחנו נראה דרך ולא מטרה. במקום פדגוגיה שאומרת שהמורה צריך ללמד את החומר – אנחנו נגיד שהמורים צריכים להיות מנטורים. אם ילד לא יידע לשבת וללמוד כאוטודידקט את כל הדברים שהוא לא יודע לא תהיה לו עבודה", סיכמה אבן זהר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציוןכאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר