רכבת ישראל

תביעה: קנו מגרש למגורים וגילו כי הרכבת תעבור מעליו

רוכשים שקנו מגרש ברחוב שפרינצק בראשון לציון וקיוו לייעד אותו למגורים, טוענים כי העירייה הסתירה מהם שבמקום דירות, קרונות הרכבת יעברו במקום

פורסם בתאריך: 23.4.18 14:23

חמישה בעלים של מגרש ברחוב שפרינצק בעיר תובעים 6.06 מיליון שקל מעיריית ראשון לציון וכן מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. התובעים, שרכשו את שטח הקרקע בשנות ה-90, טוענים כי הוסתר מהם מידע מהותי, והם הוטעו במכוון לחשוב כי ניתן לנצל את זכויות הבנייה למגורים ולייעוד חקלאי.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי ע"י עוה"ד תומר מזרחי ויעד מינדיוק ממשרד גינדי-כספי, נטען כי לפי המידע שנמסר לרוכשים ניתן היה לבנות במקום ארבעה קוטג'ים לדונם (השטח למגורים נאמד ב-2,200 מ"ר ולחקלאות ב-1,385 מ"ר), אולם הנתבעות השמיטו מידע על קביעות שנקבעו בתכנית שאושרה בהתאם להליכי אישור תכנית הקבועים בחוק, ובאפריל 2007  אושרה תוכנית מח/147 לפיה המגרש נמצא על תוואי הרכבת, ולכן אין שום אפשרות לנצל אותו לבנייה או לחקלאות.

 

עוד נטען, כי במסגרת תביעת פיצויים קודמת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה התחמקה מאחריות וטענותיה בדבר תום לב התקבלו, תוך שימוש בביטוי "עננה תכנונית" – כלומר סיכוי סביר לשימוש של גורם חיצוני בקרקע אשר מוביל לירידה בשווי שלה – וכך נוצרה סתירה מהותית בין המידע שנמסר מהעירייה לתשובת הוועדה המקומית. כלומר: הרוכשים שילמו מחיר גבוה בשל הסתרת מידע.

התובעים מוסיפים כי רק ב-2003, כלומר 8 שנים לאחר סיום רכישת המגרש, הם קיבלו הודעה מהעירייה לפיה הם צריכים לפנות למשרד הפנים והוועדה המחוזית ברמלה כדי לברר האם השטח מיועד למסילה. ועדת ערר פסקה להם בהמשך ירידת ערך של 991 אלף שקל בלבד, אולם סכום זה נמוך מאוד לעומת השווי הפוטנציאלי של זכויות הבנייה למגורים על המגרש.

הסכום של 6.06 מיליון שקל התקבל לאחר הערכת שמאי על ההפרש בין שווי המגרש עם זכויות בנייה לשווי הנוכחי ללא זכויות בנייה, בניכוי הפיצויים של 991 אלף שקל ותוספת החזרי הוצאות לתובעים על היטלים וחוות דעת.

מעיריית ראשון לציון התקבלה תגובה: התביעה התקבלה במשרדי הועדה המקומית ואנו נשיב לכל הטענות במסגרת ההליך המשפטינציין כי במהלך ההליך גובשה הסכמה על ביטול תוואי קו הרכבת והעתקו לאורך כביש 431.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר