קורונה
מחלקת קורונה אסף הרופא

"בגל הזה גם אנשים צעירים ובריאים מגיעים למצב קשה"

ד"ר אירמה צור, סגנית מנהל מחלקת קורונה בשמיר-אסף הרופא, מסבירה מדוע הסגר הוא הכרחי ולא בטוחה שהוא יהיה האחרון

פורסם בתאריך: 16.9.20 13:25

"כואב לי הלב, לראות את החולים המנסים להחזיק את עצמם, אבל  קורסים, את הזקנים ששוכבים לבד מבודדים מהמשפחה, לא מבינים מה קורה סביבם ומדוע עזבו אותם. כואב גם הלב לראות את המשפחות הצעירות שנולד להם תינוק ובימים כל כך חשובים, רגישים ומאושרים בחייהם הם לא יכולים להיות יחד בגלל הקורונה", כך אומרת ד"ר אירמה צור, סגנית מנהל מחלקת קורונה במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא על הימים הקשים והעמוסים בחודש האחרון בעקבות העלייה במספר הנדבקים וחולי הקורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בבית חולים שמיר-אסף הרופא מאושפזים 41 חולי קורונה, כאשר 21 מתוכם במצב קשה ושבעה מונשמים, ארבעה במצב בינוני והיתר קל. "הקושי הוא פסיכולוגי יותר מפיזי", אומרת ד"ר צור, "לראות את ההתדרדרות זה לא קל, מתמחים רבים שעובדים כאן מתקשים לראות זאת. אם הגל הראשון היה מאופיין בחולי קורונה עם מחלות רקע וקשישים, הרי שבגל השני אנחנו מבינים שגם אנשים בריאים יכולים להידבק, לחלות ולהגיע למצב קשה".

"עד שלא נתקלים בזה, לא מבינים עד כמה המצב קשה". ד"ר אירמה צור

"כיום יש לנו שבעה חולים במצב מאוד קשה שמאושפזים בטיפול נמרץ קורונה", מוסיפה ד"ר צור, "המחלקה שכוללת שמונה מיטות מאוכלסת כמעט כולה, אנחנו ב-70 אחוז תפוסה".

"החולה הכי צעיר וקשה אצלנו הוא בן 47, ללא מחלות רקע, והוא מונשם ומורדם. הוא היה בבית, ניסה לא להגיע לאשפוז, אבל כשהוא כבר הגיע, היה נזק של פגיעה בריאה נשימתית ולמחרת הוא כבר הונשם והורדם. בנוסף במחלקת טיפול נמרץ קורונה, שזו המחלקה הכי קשה, מאושפזים חולים לא קשישים, בשונה מהגל הראשון. המאושפז המבוגר ביותר במחלקה הוא בן 65, ולא לכולם יש מחלות רקע. כל גוף מקבל את זה בצורה אחרת ולכל אחד מערכת חיסון שונה".

ד"ר צור סבורה שבעקבות המצב אין ברירה אלא להיכנס לסגר. "אנשים איבדו אמון", היא אומרת, "הם לא מתמגנים ונשמרים מספיק, ואולי לא פוגעים בעצמם אבל פוגעים בסביבה. אנחנו לא יכולים לדעת מי נושא את הנגיף ולכן אין מנוס מסגר, התחלואה תרד, אבל השאלה איך נצא מהסגר, האם כל שלושה חודשים יידרש לעשות סגר כדי להוריד את התחלואה? לצערי, אני לא חושבת שהמצב יגמר בתוך חודשיים או שבועות, הקורונה הולכת להישאר כאן בתקופה הקרובה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר