חלקם יקרים יותר, חלקם פחות, וכל אחד ימצא משהו שיאהב

חג האביב והיין: מה נשתה בחג? המומלצים

לחיים! שמחים להגיש לכם המלצות מעולות ליינות לשולחן ליל הסדר. יקרים ויוקרתיים וגם כאלו שמגיעים במחירים אטרקטיביים במיוחד. שווה לחפש את המבצעים בחנויות השונות

פורסם בתאריך: 30.3.18 07:33

עם התפתחות תרבות היין בישראל, חג הפסח נהפך גם לחג היין. המרכולים וחנויות היין שופעים מבצעים אטרקטיביים ומי שאוהב ללגום יין גם לא ביום חג ושבת, יודע שכדאי להצטייד במלאי בקבוקים שיספיק. לפחות עד ראש השנה. הבאנו לכם שפע המלצות ליינות, כולם מוצלחים, חלקם יקרים ויוקרתיים יותר וחלקם יקרים פחות וכיף ללגום אותם גם ללא סיבה מיוחדת.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בנימינה מושבה גוורצטרמינר 2017

פעם היו עושים פה גוורצטרימנר מתקתק מידי, אבל בסדרת "המושבה" החדשה של בנימינה הם מציגים יין מאוזן, חצי יבש, כזה שמציג גם מתיקות קלה וגם קצת חמיצות כדי לאזן. יין שכולם סביב שולחן החג ייהנו ממנו. 29 שקלים.

טוליפ וויט פרנק 2017

הוויט פרנק הוא בלנד ייחודי של קברנה פרנק וסוביניון בלאן. התוצאה, יין שאמור לעמוד תחת קטגוריית היינות הלבנים, אבל בפועל צבעו יותר ברונזה, כתמתם וייחודי. כשאומרים לכם שליינות טובים יש ריחות מיוחדים, היין הזה מדגים בדיוק את כוונת המשורר. 82 שקלים.

קסטל LaVie Rouge 2016

מבקר היין אולי החשוב בעולם רוברט פרקר, העניק ליין הזה תשבוחות רבות, משהו שאפשר להשוויץ איתו כשצריכים להביא יין בחג. יקב קסטל היוקרתי מציג הפעם סדרה של יינות צעירים והלביא רוג' הוא אחד מהם. הוא מורכב בעצם משני יינות והתוצאה – יין רענן, פירותי ובעל סיומת עשירה במיוחד.  75 שקלים.

בלו נאן גוורצטרימנר וריזלינג

פעם בכמה שנים יש איזה יין מיובא טעים ולא יקר שחודר ללב עם ישראל, בשנים האחרונות זה הבלו נאן. מצחיק אבל היין שנקרא על שם נזירה ומגיע אלינו מגרמניה, הוא לא סתם כשר, אלא כשר לפסח. היבואן מוסר שמליון בקבוקים נמכרו ממנו בשנה האחרונה, אז מי אנחנו שנתווכח. זהו יין חצי מתוק, כלומר היין המתוק ביותר ברשימה, והוא יתחבב בקלות על כל מי שלא מסתדר עם טעמי יין.  50 שקלים.

רקנאטי יונתן לבן 2017

רקאנטי תמיד מציגים יינות לבנים מוצלחים ולא יקרים וזהו אחד מהם (זכור לנו לטובה היסמין הלבן שלהם) זהו יין לבן שופע פרחוניות, רענן ופירותי שמכיל ענבי שרדונה וקולומבר. מסוג היינות שכיף לפתוח אותם עכשיו ולאורך כל הקיץ. 39 שקלים.

BRAVDO  שירז 2015 

הגענו לאחד התותחים הכבדים ברשימה, גם מבחינת הטעם. הוא יושן 12 חודשים בחבית ולא סונן כדי להגיע לטעם וארומה מלאים.  יין אדום, אמיתי, ישראלי ואם אתם מהסוג שגם יש לו מקרר יינות, היין יתבגר היטב גם בעשור הקרוב, לא פחות.  130 שקלים.

מרלו, אדמה 2013

את סדרת אדמה הפופולרית ניתן להשיג בערך בכל סופר גדול בארץ. המרלו שלהם גדל בגליל העליון,  התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון והתוצאה יין אלגנטי, פשוט וכייפי. 60 שקלים (פחות במבצעים שונים).

ירדן גוורצטרמינר 2017

יש לנו עוד גוורצטרימנר בחבורה והפעם של יקב רמת הגולן שמציגים יין מלא טעם, מורכב ומהנה, לא כזה מתקתק כמו שאתם חושבים (בקטע טוב). זן הענבים הזה התמקצע בצפון צרפת וגרמניה באזורים הקרים, כך שבצפון רמת הגולן מפיקים ממנו את המיטב. 80 שקלים (או פחות במבצעי החג). 

יקב ירושלים – וינטג' מרלו/קריניאן/שיראז בציר 2017

היקב הירושלמי מכנה את היין הזה "מעורב ירושלמי" עם שלושה זני ענבים שונים שנותנים בלנד בצבע אדום עמוק. 35 שקלים.

יקב טורא – מארזי שי

נסיים עם המלצה על מתנה יפה. יקב טורא מציעים מארזי יין  שמכילים תשע אופציות שונות עם מגוון יינות, פרלינים, שמני זית ודברים טובים לחג. 93-175 שקלים בחנויות היין ובאתר היקב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר