אספן הבירה מגיש: הבירה הראשל"צית הראשונה

את חודש אוקטובר חוגגים במסעדת פפה על חוף הים עם 25 בירות בוטיק ובירה אחת שבישלו במיוחד לראשון לציון

פורסם בתאריך: 12.10.18 09:09

את אוקטוברפסט הקרוב יחגוג איש חיי הלילה עמית מלצר עם בירה חדשה שהוא משיק, אותה הוא רקח בעצמו. על התוית – איור של אבא שלו שלדבריו הוא מקור ההשראה שלו: "אבא שלי לימד אותי את כל מה שאני יודע ומבחינתי אין ראוי ממנו לבירה הזו", הוא אומר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לעמית מלצר מראשון לציון יש לא פחות מ-9,800 כוסות של בירה שאותן הוא אסף מכל העולם, ואם זה לא מטורלל מספיק, יש לו גם 21,000 תחתיות בירה ומעל 450 שלטי פח, ככה שאת האהבה שלו למשקה הצונן אתם כבר מבינים. מלצר, החל את האיסוף לפני כ-14 שנים, כשהיה רק בן 20, מתוך אהבה למשקה הפופולארי: "מאז שיכולתי לשתות באופן חוקי בירה התאהבתי במשקה הזה ואז החלטתי לאסוף את כל מה שקשור לתחום, חברים שלי שטיילו בעולם וגם אני כמובן ידעו שלי מביאים את כל מה שקשור לזה.

ובכל זאת איך זה התחיל?

"פשוט ישבתי יום אחד עם חברים ב-2005 בנורמה ג'ין, אחד המעוזות הכי חלוציים של בירות מיוחדות והיו שם הרבה תחתיות,נתתי למלצרית 50 שקל וביקשתי ממנה סט של כל התחתיות ומשם כבר צמחתי ל21,000 וכוסות פשוט התחלתי לבקש בברים בפעמים הראשונות שלי ומשם זה כבר נהייה טירוף"

ביום, מלצר מנהל את מסעדת פפה הראש"לצית על חוף הים, ובכחלק מחגיגות האוקטוברפסט הוא גם מגשים חלום ומשיק השנה בירה אותה הוא יצר בעצמו, "התחלתי ללמוד לבשל בירה בבירדי ואת כל נושא המתכונים והבישול עברתי אצל שחר הרץ  מומחה הבירות ועד היום אנחנו משתפים פעולה", הוא אומר בגאווה.

ומה בכל זאת מייחד את הבירה שלך?

הבירה שלי היא לא מתיימרת להיות המצאת המאה, היא בירה פשוטה קלילה בסגנון פייל אייל אנגלי עם 5.6 אחוז אלכוהול שכל אחד יכול לשתות, אני לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש בכל זאת אני ריאלי ויודע שיש בשלני בירה יותר טובים ממני, כרגע היא מיוצרת בצורה מסחרית ותקנית במבשלת שיטה בערד"..

ובכל זאת גאוות יחידה.

"בהחלט, בשנה הראשונה  הבירה שנקראת meltzer pale ale  תמכר רק במסעדה בחביות בקבוקים ומארזים והחלום שלי שהבירה תהיה הבירה המסחרית של ראשון לציון, כזו שלא תצא מגבולות ראשון וכמו שבכל עיר באירופה יש בירה על שמה אז ככה שתהיה הבירה של ראשון".

פסטיבל אוקטוברפאסט יתקיים בכל חודש אוקטובר, אז המסעדה תלבש חג ומלבד אוירת בירגארדן קסומה בה עוצב המקום, יוכלו סועדי הפפה להינות מ-25 סוגי בירות בוטיק מגוונות מהחבית שהגיעו הישר מסקוטלנד, אנגליה, גרמניה, בלגיה ויוגשו במחיר אחיד של 25 שקלים לשליש, ו-29 שקלים לחצי ליטר ו-56 שקלים לליטר. אפשר גם להזמין את מסלול טעימות – 6 טעימות 100 מ"ל ב-69 שקלים  וכן כאמור השקה אחת פרטית חדשה.

עמית מלצר. פריק של בירה (צילום: יח"צ)

25 סוגי בירה ועוד אחת שבושלה במיוחד (צילום: יח"צ)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר