עורכי דין בראשון לציון. מאגר Shutterstock
עורכי דין בראשון לציון. מאגר Shutterstock

עורכי דין בראשון לציון שכדאי להכיר

מצוידים בידיעת החוק וברזי המקצוע, ניסיון מקצועי, שירות איכותי, וותק מרשים שצברו בזכות הישגיהם המוכחים, הם ילחמו עבורכם לצדכם להשגת הצדק. הכירו את עורכי הדין המובילים בראשון לציון, העומדים בראש רשימת ההצלחות והמוניטין

פורסם בתאריך: 13.12.18 12:16

עו"ד רועי סווירי, משרד עורכי דין בראשון לציון

נדל"ן הוא תחום שחביב על המעוניינים בהשקעה מניבה. רבים בוחרים להשקיע את מיטב כספם בנכסים ודירות מהם יזכו לתשואה נאה. אולם תהליך קניית נכס ארוך ולעיתים מייגע. לכן חשוב להקפיד לצאת לדרך כשאתם מלווים בעורך דין המתמחה בתחום המקרקעין. עו"ד רועי סווירי, מומחה בתחום מקרקעין, הוצאה לפועל וצוואות וירושות מגלה כי גם לאחר קניית הנכס חשוב לקבל מעטפת שירותים כוללת מעורך דין העוסק בתחום "רבים מהפונים להשקעות בתחום הנדל"ן גילו שרכישת נכס היא רק הצעד הראשון בהשקעה" אומר עו"ד רועי סווירי. "בהיותי בעל נכסי מקרקעין שונים אני מכיר היטב את ההיבט המסחרי הכרוך בעסקאות מסוג זה. אני מודע לקשיים, לבעיות ולמכשולים אותם יש לבחון טרם ביצועה של עסקה ומביא אותם לידיעת הלקוח. ישנה חשיבות רבה בקיום בדיקות מקדימות ובחינת כלל הפרמטרים טרם התקשרות משפטית".

"במסגרת עסקאות נדל"ן שונות עולות סוגיות תכנוניות ומשפטיות שמצריכות חוות דעת משפטית. לדוגמא: לקוח המבקש למכור נכס הקיים על שטח של כ- 600 מ"ר ועל השטח ניתן לבנות יחידת דיור נוספת. משרדי מאפשר ללקוחות לקבל מעטפת שירות רחבה ומענה מקצועי הן בהיבט המשפטי והן בהיבט המקצועי" אומר עו"ד סווירי.

אבל כאן לא מסתיים תפקידו של עורך הדין "בהמשך הדרך על בעלי הנכסים לאתר שוכרים מתאימים העונים על דרישותיהם, לתת מענה לשאלות משפטיות שוטפות שאנו נתקלים בהן וקבל החלטות בניהול וטיפול בנכס, שלפעמים הינו החיסכון המשמעותי בחיינו ולפעמים אף כספנו האחרון לשעת צרה".

"אם לא נקבל החלטות נכונות וליווי משפטי מתאים נמצא את עצמנו עם שוכר בעייתי שממרר את חיינו ומוריד את חסכונותינו לתהום, ואפילו גורר אחריו הוצאות נוספות ומרובות על ידי ניהול תביעות בתחומים שונים. לכן ליווי וייעוץ מקצועי של עורך דין בתחום הנדל"ן חשובה והכרחית גם בשלב הזה".

את שירותיו המקצועיים מעניק עו"ד סווירי גם בתחום ההוצאה לפועל "הוצאה לפועל הינו תחום משפטי הנוגע לכל הן לאדם הפרטי והן לעסקים. מוסר התשלומים במגמת ירידה והדבר מייצר לכל אדם את הצורך בפנייה למערכת ההוצאה לפועל כזוכה או כחייב. פנייה למערכת זו ללא הליווי המשפטי המתאים יכולה לסגור את שעריה בפניו ומקרים הקשים יותר אף להטיל חיובים כספיים גדולים. החשיבות בליווי המשפטי ע"י עורך דין הבקיא בתחום  הנדרש הינה קריטית להשגת המטרה המבוקשת".

עו"ד רועי סווירי, הינו בעל תואר במשפטים (LL.B) מטעם הקריה האקדמית אונו והוא בעל משרד עורכי דין בראשון לציון המתמחה במקרקעין – רכישה ומכירת נכסים, ניהול נכסי מקרקעין, צוואות וירושות, הוצאה לפועל, גביית צ'קים חוזרים וייצוג חייבים וזוכים בבתי המשפט. משרדו של עו"ד סווירי מעניק שירותים משפטיים ומקצועיים בתחום דיני מקרקעין בעניינים דוגמת חוזים, קניית נכסים, דירות ובתים. כמו כן מעניק שירות יעוץ וליווי מקצועי ואישי לחייבים וזוכים בהוצאה לפועל ובבתי המשפט.

לתחום המקרקעין הגיע תודות לאשתו פולינה סווירי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים המעניק שרותי רישוי ותכנון מול העיריות השונות, ובעיקר עיריית ראשון לציון. "עיסוקה בתחום זה מאפשר ללקוחות משרדי  לקבל מעטפת שירות רחבה יותר ומענה מקצועי גם בתחום העיצוב, התכנון והאדריכלות. מה שמאפשר לרוכשי הדירות ובעלי הנכסים להנות מלווי מקצועי כולל".

"במשרדי מבינים בחשיבותו הרבה של כל צעד בדרך לנכס מניב ומעוצב. לכן נקפיד להציע לצד מעטפת שירותים כוללת בתחומי המקרקעין, האדריכלות, התכנון, העיצוב וניהול הנכסים גם יחס אישי, אוזן קשבת ושירות מקצועי נרחב במטרה לאפשר ללקוחות להינות מהנכס המניב עליו חלמו".

עו"ד רועי סווירי, משרד עורכי דין

גלוסקין 35, ראשון לציון

טלפון: 054-9888855
פקס: 1533-9587039
מעבר לעמוד הפייסבוק

שעות פעילות:

ימים א- ה: 8:30-19:30
יום ו': 8:00-14:00

עו"ד רועי סווירי, משרד עורכי דין. צילום עצמי


עו"ד ומגשרת שירן גוילי דהן (LL.M) ראשון לציון

רבים מאיתנו חולמים על רכישת דירה וחוששים מהתהליך הטומן בחובו שלל מכשולים. כדי לוודא שנעבור את התהליך בצורה המיטבית והבטוחה, חשוב להסתייע בליווי מקצועי של עורכי דין המתמחים בתחום הנדל"ן – מה שיאפשר לנו להכנס לדירה משלנו בראש שקט. "רכישת דירה ועסקת מקרקעין הינה עסקה גדולה ומשמעותית ביותר הנחשבת למורכבת. במהלך העסקה נגלה לעיתים הפתעות שעשויות לעלות במחיר של מאות אלפי שקלים" אומרת עו"ד ומגשרת (LL.M) שירן גוילי דהן. "על מנת להבטיח את הצלחת העסקה ורכישת הדירה באופן בטוח, חשוב לבצע את כלל הבדיקות הנדרשות בהתאם לעסקה הרלוונטית. אי ביצוע בדיקות מתאימות ואי הצבת מנגנונים הסכמיים מתאימים – עשויים לעלות ביוקר רב".

אילו בדיקות חשוב לבצע בעת רכישת דירה או נכס?

"חשוב להבין כי אין מדובר ב"רשימת מכולת" כללית וכי יש לתפור את ה"חליפה המשפטית" המדויקת עבור כל עסקה בהתאם לטיבה ולאופייה. אין עסקה הדומה לחברתה.

אתן דוגמה לבדיקה שביצעתי לאחרונה כחלק מליווי משפטי של עסקת רכישת דירה אשר בזכות תוצאות הבדיקה שנחשפו, נחסך נזק רב לרוכשים: כאשר מתבצעת עסקת מכר או רכישה בה המוכר רשום כמוכר יחיד במרשם הזכויות הרלוונטי, חשוב לוודא כי בת הזוג של המוכר מסכימה למכירה ולהחתים את בת הזוג על הסכמה בדבר מכירת הזכויות בנכס. מבלי להיכנס לפרטים ולחריגים, הדין המצוי החל על בני זוג עשוי להחיל עליהם את "חזקת השיתוף" או את הוראות חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג-1973 ובכך עשוי הדבר להקנות זכויות בנכס הנמכר לבן הזוג – אף אם אינו רשום כבעל זכויות בנכס. על כן, החתמת בן הזוג על הסכמה בדבר מכירת הזכויות נועדה להבטיח כי לא תעלנה בעתיד טענות מטעם בו הזוג בדבר קיום זכויות בדירה הנמכרת, בקשה לצו מניעה בדבר ביצוע המכירה עד לבירור טיב הזכויות, טענות מטעם יורשי בן הזוג והליכים משפטיים סבוכים ובלתי רצויים".

איך רוכש דירה יכול להבטיח ולהימנע מכניסה להרפתקאות משפטיות?

"עסקת מקרקעין, גם אם היא מצטיירת כפשוטה וגם אם אין זו העסקה הראשונה אותה מבצע הרוכש – בין אם מדובר ביזם ובין אם מדובר באדם פרטי, כוללת היבטים ורבדים רבים, בין היתר רבדים מדיני הקניין, דיני החוזים, דיני ירושה, דיני התכנון והבניה ועוד. על כן, חשוב שלא להתפשר ולקבל ליווי משפטי צמוד מאת עורך דין העוסק במקרקעין באופן שוטף ויום-יומי ולא פחות מזה וכן, לודא כי זהו תחום התמחותו העיקרי, אם לא הבלעדי".

עו"ד שירן גוילי דהן הינה עורכת דין בעלת תואר שני במשפטים – LL.M  (דיני מקרקעין) מטעם אוניברסיטת בר-אילן בהצטיינות, ומגשרת מוסמכת משנת 2013 מטעם אוניברסיטת בר אילן.

כמו כן, עו"ד גוילי דהן הינה חברה בוועדת הקניין של לשכת עורכי הדין ומרצה בנושא "משפט ומיסוי מקרקעין" בקורסי "יזמות נדל"ן".

עו"ד שירן גוילי דהן ליוותה ומלווה מאות עסקאות מקרקעין על גווניהן השונים ונגזרותיהן. את ניסיונה העשיר צברה בין היתר במחלקת הנדל"ן של משרד עורכי דין "המבורגר עברון ושות', בליווי חברות יזמות בניה גדולות ובעבודת ליווי משפטי אישי של מאות עסקאות מקרקעין מגוונות.

משרד עורכי דין שירן גוילי דהן הינו משרד בוטיק המעניק מתן ליווי משפטי מקיף בתחומים הבאים: עסקאות מקרקעין על נגזרותיהן לרבות רכישת דירה, רכישת בניינים ומבנים, רכישת קרקעות, העברת זכויות חוזיות, מכירת דירה, ניהול נכסים, התחדשות עירונית, פינוי בינוי, עיבוי בינוי, עסקאות קומבינציה, נדל"ן מניב, רישום בתים משותפים ורישומים מורכבים, פירוקי שיתוף, פינוי מושכר, סכסוכי שכנים וליקויי בניה.

בנוסף, לעו"ד גוילי דהן ניסיון רב בביצוע דיווחים מורכבים למשרדי מיסוי מקרקעין. משרדה זכה בהישגים יוצאי דופן בגין דיווח ועריכת שומות מורכבות תוך תכנון ייחודי והשגת צמצום היקף המס באופן ניכר ומשמעותי.

כמו כן, מתמחה עוה"ד גוילי דהן בעריכת הסכמים ייחודים ויצירתיים בתחום המקרקעין והחוזים במסגרת האישית ובמסגרת המשפחתית.

"יסודיות, ירידה לפרטים ומקצועיות בלתי מתפשרת הן מילות המפתח ועקרונות הבסיס המנחים את אופן העבודה המתבצעת על ידי המשרד. השירות המשפטי ניתן באופן אישי, ישיר ובלתי אמצעי לכלל לקוחות המשרד. המשרד חרט על דגלו כי כלל לקוחות המשרד יזכו להגנה משפטית מיטבית מקסימלית, תוך הנגשת הז'רגון המשפטי הסבוך ווידוא כי העסקה תתבצע באופן בטוח, בהיר ומיטבי"

עו"ד ומגשרת שירן גוילי דהן, ראשון לציון

כתובת: סחרוב 5, ראשון לציון
טלפון: 052-548-8851

למעבר לאתר

עו"ד שירן גוילי דהן. צילום: ציון בלחסן

עו"ד שירן גוילי דהן. צילום: ציון בלחסן


עו"ד אריה רייף – קניין רוחני ומשפט מסחרי

אחד מהמרכיבים החשובים בתהליך הקמה והפיתוח של עסק או מוצר, הוא הסימן המסחרי (המותג).

לסימן המסחרי הרשום, יש מגוון יתרונות שיגנו עליכם כבעלי העסק בשמירה על המותג, ובנסיון למנוע מהמתחרים לעשות שימוש בשם שלכם, או הדומה לו.

מדובר בתחום מורכב. על מנת להבטיח כי ההגנה על המותג תהיה אפקטיבית, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מקצועי ומומחה בתחום.

משרד עורכי דין רייף את רייף פועל משנת 2000, ולעו"ד אריה רייף ניסיון וותק מקצועי של כ- 25 שנה. משרדו מטפל בשני תחומים עיקריים: תחום הקניין הרוחני – כולל תחום סימני מסחר ופטנטים, והתחום המסחרי – ייצוג של חברות בכלל הענייניים המשפטיים שלהן: חוזים, הסכמים, התקשרויות ועוד. בנוסף, המשרד עוסק גם בתחום הנדל"ן ובתחום ההוצאה לפועל (באמצעות עו"ד יוסף יוסף).

מהו התהליך במקרה של רישום סימן מסחרי לבית עסק?

"ברגע שאדם מחליט על שם למותג שלו הוא פונה אלינו, ואנו דואגים לטפל בכל התהליך מא' – ת', לרבות ייעוץ אסטרטגי ראשוני, ומאמץ להתגבר על כל קושי העשוי להתעורר במהלך הדרך".

מה חשוב לבדוק בעת בחירת סימן מסחרי?

"חשוב לבדוק שלא קיים סימן מסחרי זהה, וכן שהסימן איננו גנרי או מתאר. לדוגמה: את הסימן 'אפל' אפשר היה לרשום ביחס למחשב או טלפון אבל אי אפשר לרשום אותו ביחס לחנות תפוחים. סימן לא יכול להיות מתאר או גנרי  – הוא חייב להיות ייחודי.

הסימן החזק ביותר הוא מילה שלא היתה קיימת לפני כן, כמו 'גוגל', כיוון שהוא תמיד ייחשב לייחודי. מילה שקיימת, אבל אין לה שום קשר לסחורה – כמו "אפל" ביחס למחשבים – אף היא תהיה סימן חזק.

במשרדנו, אנו עוסקים בצד הרישום וגם בצד ההגנה  – אכיפת הסימן הרשום מול חקיינים".

מדוע חשוב מאוד לרשום את סימן המסחר של העסק?

"רישום הסימן אינו יקר, אולם הוא שווה הרבה כסף לעסק. בנוסף על הגנת המותג, הוא גם יכול להוסיף שווי רב לעסק, במקרים של השקעה או אקזיט, ולאפשר הקמת רשת זכיינים".

מהם השירותים שאתם מספקים בתחום המשפט המסחרי?

"בתחום המשפט המסחרי אנו מספקים סל שירותים משפטיים ביניהם: הסכמי השקעה, רכישת או מכירת עסקים, הסכמי הפצה, הסכמי עבודה מול עובדי החברה, ועוד.

בין היתרונות הבולטים שלנו בתחום זה הם היושרה שלנו, והעובדה שאנו דו לשוניים – אנגלית ועברית ויש לנו קשרים מעולים עם העולם המסחרי והמשפטי בסין".

משרד עורכי דין רייף את רייף טל: 03-7444478

קישור למייל

קישור לאתר

עורך דין אריה רייף. צילום: "צ'יק צ'אק צילום אירועים".

עורך דין אריה רייף. צילום: "צ'יק צ'אק צילום אירועים".


משרד עורכי דין אלטמן – סעיד ושות'

כשעומדים בפני חוב גדול ומכביד שאין כל דרך לפרוע, הגשת בקשה לפשיטת רגל היא אחת הדרכים ההגיוניות להתמודד עם המצוקה. אצל מרבית האנשים אשר נקלעים למצב המעיק של החוב, פשיטת רגל היא פתרון אולטימטיבי, אחרים – יעדיפו לבחור באפשרויות אחרות כגון: הסדרי נושים ואיחוד תיקים.

משרד עורכי דין אלטמן סעיד ושות' מתמחה בתחום פשיטות רגל, הוצאה לפועל והסדרי חובות. המשרד קיים משנת 2000, ועו"ד סעיד מחזיק ב 18 שנים של ניסיון מוכח, מקצועי וללא תחרות בתחום.

עו"ד סער סעיד בוגר אוניברסיטת סטפורדשיר באנגליה, בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) ומחזיק ברישיון לעריכת דין. עו"ד עדי אלטמן הינה בוגרת אוניברסיטת סטפורדשיר באנגליה, בעלת תואר ראשון במשפטים (LL.B) ומחזיקה ברישיון לעריכת דין.

משרד אלטמן סעיד ושות' פועלים הן בתחום המסחרי ומייצגים חברות גדולות, והן לקוחות פרטיים ועסקים קטנים, כמו כן  מייצגים הם חייבים לפני ובמהלך פשיטת רגל ועריכת הסדרי נושים.

"מאחר ואנחנו מכירים היטב את המערכת הבנקאית ואת הפסיכולוגיה של הנושים וכיצד היא פועלת, את התנהלות ההוצאה לפועל ומערכת המשפט, אנו מספקים את הפתרון הנכון והטוב ביותר עבור כל חייב, לפי מה שמתאים עבורו ולרצונותיו. לא לכל אחד מתאימה פשיטת רגל". אומר עו"ד סעיד "אחד היתרונות שלנו הוא שאנו מגיעים להסדרים מאוד נמוכים ביחס  לגובה החוב –  של עד 5%".

"עבור מי שאינו מעוניין להצהיר על פשיטת רגל או שזה לא מתאים במקרה שלו, נציע אפשרויות אחרות של איחוד תיקים, הסדרי נושים, ועוד. אנו מקפידים ללוות את הלקוח, יד ביד, לאורך כל הדרך. עומדים לצדו בחקירות אצל הנאמן ובהליכים בבית המשפט, ולא 'עוזבים אותו' להתמודד לבד". מאחר וייצגתי במשך שנים רבות חברות ביטוח וגופים מסחריים אחרים, אני מכיר את החשיבה הן של הנושים ובאי כוחם והן של החייבים  וזה מהווה יתרון משמעותי עבור לקוחותיי". עו"ד סעיד מציין, ומוסיף, "מרבית הלקוחות שלנו מסיימים הפטר כבר לאחר 18 חודשים".

עו"ד סער סעיד עוסק מזה 17 שנים בתחומים הבאים:  הוצאה לפועל וחדלות פירעון, פשיטת רגל ונדל"ן. עו"ד סער סעיד אמון על מחלקת ההוצאה לפועל, ותחת ניהולו מאות רבות של תיקים. בין היתר, מטפל עו"ד סער בגביית חובות ובהסדרי נושים של לקוחותיו. כמו כן הוא פועל בסינרגיה עם מחלקת הליטיגציה  לשם גביית פסקי הדין שמתקבלים, באופן הנותן מעטפת שלמה ומלאה לצורכי הלקוחות.

הוא מעניק ייעוץ ושירותי ליטיגציה ומלווה לקוחות בהתנהלותם מול הבנק בתחומים שונים, לרבות לקוחות שנקלעו לבעיות כלכליות ונתבעים על ידי בנקים.

עו"ד עדי אלטמן סעיד עוסקת מזה 18 שנים בתחום האישות, מייצגת לקוחות פרטיים בבתי המשפט לענייני משפחה, בבתי הדין הרבניים השונים ובערכאות הערעור.

כתובת המשרד: הרצל 71, ראשון לציון

קישור לאתר

טלפון: 03-9565233

טלפון: 050-3914411
עו"ד סער סעיד

עו"ד סער סעיד


עו"ד מוטי שחר

עו"ד מוטי שחר

משרדו של עורך דין מוטי שחר, עוסק בלשון הרע, פגיעה בפרטיות, תביעות כלכליות ואזרחיות, דיני חברות ועסקים.

המשרד קיים משנת 2010 ומנוהל במקצועיות ובמומחיות, שומר על אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד לצד הענקת שירות אישי ומקצועי לכל לקוח ולקוח.

עו"ד שחר רכש את השכלתו במכללה האקדמית נתניה, את התואר השני עשה באוניברסיטת בר אילן. במשך מספר שנים עבד במחלקה המשפטית של המועצה להשכלה גבוהה, ולאחר מכן שימש כיועץ של פרופ' מנואל טרכטנברג שהיה בזמנו יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב. בהמשך פתח את משרדו הנוכחי.

"נכון להיום אני מייצג החל מסכסוכי שכנים, דרך סכסוכים עסקיים, פגיעות במוניטין עסקי, וכן מייצג אנשי ציבור שנפגעו משיימינג".

כיצד הרשתות החבריות תורמות לעניין השיימינג ולשון הרע?

"הבעיה הגדולה ביותר ברשתות החברתיות היא, שאין צנזורה. יושב אדם בעל עסק או לקוח החש כי  נפגש ממשהו ואוטומטית רץ לרשת לוקח לו 3 דקות לכתוב פוסט מזעזע, שגורם נזק כלכלי משמעותי לחברה או לאדם אותו הוא מכפיש. שני מקרים מפורסמים זכורים לנו מהשנים האחרונות, של התאבדות בעקבות לשון הרע ברשתות החברתיות, זה מצב נוראי. מעבר לכך, הנתונים בעולם מדברים על אחוז התאבדויות גבוה מאוד בעקבות שיימינג בפייסבוק. אנשים עושים זאת בלי להבין את ההשלכות של הפוסט שכתבו, ובעל העסק נאלץ להתמודד ולשקם את השם שלו, כשאחת הדרכים הטובות להתמודד היא במסגרת תביעה".

התביעה עוזרת למוניטין?

"יש לתביעה 3 מטרות עיקריות: לשקם את המוניטין, לנסות ולהחזיר את השם הטוב – במידה ובמסגרת פסק הדין, בית המשפט קובע כי לא היו דברים מעולם, ניתן לפרסם את פסיקת בית המשפט כנגד הפוסט המאשים באותה רשת חברתית. הפסיקה מהווה הוכחה לכך שלא היתה אמת בדבריו של כותב השיימינג. המטרה השלישית היא השגת פיצוי כספי לתובע, כך שהוא גם יוכל להשתקם כתוצאה מהשיימינג וגם כותב הפוסט השקרי יוכל להבין את חומרת המעשה שעשה, כשהיה עליו לשלם כתוצאה מכך".

תוכל לתת דוגמה למקרה של לשון הרע בו טיפלת?

"אקח לדוגמה גננת מאוד נחמדה מהדרום שכתבו עליה פוסט מזעזע, ובסופו של דבר בית המשפט קבע שלא היו דברים מעולם ומדובר באמא היסטרית שלא הבינה נכון את הסיטואציה ומיהרה לבצע שיימינג. בית המשפט קבע כי הגננת הינה מטפלת טובה ומסורה ולא היתה הצדקה לדברים ובית המשפט פסק פיצוי יפה לגננת על הפגיעה בשמה הטוב. פסק הדין פורסם במקומון בדרום והיה פולו אפ, כך הגננת ניקתה את שמה הטוב".

מהם אותם סכסוכים עסקיים בהם משרדך מטפל?

"אלו יכולים להיות סכסוכים בין שותפויות בשלבים הראשונים להקמת העסק או כשכבר מגיעים לבית המשפט הדבר הטוב ביותר הוא להסדיר את היחסים העסקיים כבר בשלב ההקמה שכן ברגע שיש כסף יכולות להגיע גם צרות, וצריך לראות איך מסדירים בדרך הטובה ביותר. תביעה משפטית היא המוצא האחרון שכן בדרכי הידברות ומו"מ ניתן להגיע לתוצאות טובות, אך בלית ברירה, משרדי יודע להעניק שירותים משפטיים שיסייעו ללקוח במסגרת תביעות משפטיות".

כתובת המשרד: רחוב דוד סחרוב 5, ראשון לציון

קישור לאתר 

טלפון: 072-2343435

קישור לדוא"ל


עו"ד מירי דדה, משרד עורכי דין לענייני משפחה בראשון לציון

לעיתים כך נדמה, שבבתי הדין הרבניים ידם של הגברים המצויים במאבקי גירושין היא על העליונה והם יהיו אלה שיזכו לתעדוף מתוקף היותם גברים. "התפיסה לפיה לגברים "יתרון" בביה"ד הרבני שגויה מיסודה" אומרת עו"ד מירי דדה, עורכת דין לדיני משפחה. כדוגמא לתפיסה השגויה הזו משווה עו"ד דדה בין ראיות הדרושות להוכחת גבר הבוגד באשתו לראיות במקרים בהם האישה היא זו שבגדה.

"הוכחה בעניין הגבר פשוטה ולעיתים די בתדפיסי שיחות בטלפון הנייד ו/או מסרונים ללא תוכן. די בהיקף, ושעות בהם נוהל הקשר. לעיתים תמונות משותפות עם אשה אחרת מספיקות ולעיתים חלופת מיילים די בה" מסבירה עו"ד דדה.

ומה במקרה של אישה הבוגדת בבעלה?

"לרוב נדרשת הודאת בעל דין, היינו הודאה בלתי אמצעית ולא כפויה מצד האשה, כמו בשיחה עם חבר או חברה בה היא שוטחת הרומנים האסורים אותם קיימה. לחילופין- תמונה של האקט בביצועו – דבר שהיום בלתי אפשרי להשגה מכיוון שלרוב הדבר נתפס כחדירה לפרטיות- אלא אם האקט מבוצע ברשות הרבים"

כדוגמא נוספת שיש בה גם כדי לסתור את הסברה כי לגברים "יתרון" טקטי בביה"ד הרבני –

"בבואו של גבר לביה"ד הרבני אם ברצונו כי הליכי מזונות, משמורת ורכוש יתנהלו בביה"ד הרבני, עליו להגיש עתירה לגירושין ולכרוך לה יתר הנושאים האמורים. אשה יכולה להגיש תביעות פרטניות בכל נושא ללא הדרשות לכרוך את אלו לתביעת הגירושין. גבר הפונה בעתירה לגירושין יידרש להציג ובהמשך להוכיח, עילות גירושין הלכתיות, שאם לא, סיכוי סביר כי יחויב בכתובה. יש לזכור כי גבר הוא המחויב בתשלום הכתובה ואילו האשה יכול שתפסיד כתובה".

עד כמה ישנה חשיבות לבקיאות עורך הדין המייצג בלכות בית הדין הרבני?

"חשיבות גדולה ומכרעת. בבחירת עו"ד בדיני משפחה יש לברר באם עוה"ד שבחרתם בקיא בהלכות בתי הדין הרבניים, תפיסות בתי הדין הרבניים וגישות ההרכבים השונים; יש חשיבות מרובה לאלו לצורך השגת יתרון ללקוח או לחילופין לצורך צמצום נזקים אפשריים ללקוח".

מדוע החשיבות רבה כל כך?

"לקוח שבוחר עו"ד שבקיאותו בבתי הדין הרבניים מצומצמת אם בכלל קיימת, מסתכן אם בחיוב בכתובה – באשר מדובר בגבר, ואם בהפסד כתובה – ככול שמדובר באשה. כך, אשה המגיעה לייעוץ במהלכו לא מעירים אותה לזכאותה לכתובה, יכול שלא תדע כי ביכולתה להשיג כתובתה, ודרך הפעולה המשפטית תהיה כזו שמראש תחרוץ גורלה של האשה להפסיד כתובתה".

עו"ד מירי דדה הינה עורכת דין המתמחה בדיני משפחה. עו"ד דדה בוגרת בית הספר למשפטים המסלול האקדמי של המכללה למינהל ובעלת תואר מוסמך האוניברסיטה במשפטים LL.M  אוניברסיטת בר-אילן.

את משרדה הקימה עו"ד מירי דדה בשנת 2003 במשרדה מעניקה עו"ד דדה שירותים בדיני משפחה בהם: גירושין, מזונות, משמורת ילדים, חלוקת רכוש, התרת נישואין, ייצוג ידועים בציבור, אפוטרופסות, שינוי גיל. כדי להעניק שירות מקצועי עובדת עו"ד דדה לצד אנשי מקצוע מומחים בתחומם דוגמת פסיכולוגים, מתמללים וחוקרים פרטיים.

"כבעלת ניסיון רב וכמי שטיפלה בתיקי גירושין מורכבים אני יכולה לומר כי לא מדובר בהליך פשוט- לא לגבר ולא לאשה. חשוב לזכור שהליך גירושין בו מחליטים לפרק את התא המשפחתי שבניתם יוצר לא פעם קשיים כלכליים ונפשיים שמשפיעים עליכם ועל ילדכם. הצוות המקצועי במשרדי יהיה זה שיסייע, יתמוך ויעניק אוזן קשבת, יחס אישי ושירות וליווי מקצועי מתחילת ההליך ועד סופו על מנת להקל על התהליך".

עו"ד מירי דדה, משרד עורכי דין לענייני משפחה בראשון לציון

זד"ל 5, ראשון לציון

טלפון: 03-9561782
נייד: 053-8296556
מעבר לאתר
דוא"ל: [email protected]

עו"ד מירי דדה

עו"ד מירי דדה



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר